2015/2016

Frjulstur, lusser og juleavslutning.

Hsten har gtt s fort og plutselig s var vi inne i frjulstida. En tid med ekstra mye aktivitet og ikke minst trivsel I slutten av november hadde vi vr elevkveld. Da valgte vi g for en skik...

Naturkosmetikk

Naturkosmetikk er et stort fagfelt og viktig. de aller fleste av oss bruker kosmetikk, hud-, og hrprodukter til daglig. De siste rene spesielt har det blitt mer fokus p hva disse forskjellige p...

Kinesisk medisinsk senter.

S ble det tur til Steinkjer og besk p Kinesisk Medisinsk Senter for ta en titt p en alternativ behandling. Her ble vi tatt imot av Yanping som ga oss info om hvordan hun driver sin praksis o...

Klatring og brattkort

I noen uker n har vi holdt p i Trnderhallen og klatret. for en del av oss var dette med klatring i klatreveggen litt skummelt i starten men etterhvert s ble vi ganske tffe og mange klatret he...

Halloween.

Kreativitet kan brukes p s mangt. N fikk vi g ls p gresskar. En typisk amerikansk skikk i forbindelse med Halloween. Her ble det mange artige masker og utrykk. Som alt annet som blir laget ...

Internasjonalt besk p Livslinja.

Fra universitet Nord fikk vi besk av internasjonale studenter. Studentene studerer pedagogikk og nsket defor f et innblikk i hverdagen p folkehgskolen, linjetilbud og organisering av en van...

Vegetarmat p menyen.

P livslinja har vi dager p kjkkent der vi lager mat fra bunnen av. N var det p tide og la flere f smake p det vi lager. P menyen i dag var vegetarmat. Det trenger ikke vre smakst og kjed...

Yoga p taket,kajakk og gjrme

S kom plutselig et glimt av sommer til trndelag. Sol og sommertemperatur lokka oss ut av klassrommet og vi klatra ut vinduet og ut p taket for ta yogaktene ute. Herlig st der ut p taket ...

Helse i hver bit, massasje og solskinnstur til toppen

Nok en variert uke er over hvor vi har holdt p med mye forskjellig. Som en del av helse & kosthold har vi vrt p kjkkenet og rett og slett laget oss middag. Masse friske grnnsaker, krydder og s...

Fargerspill, kreativitet og ut i motvind

Ukeplan er variert p Livslinja. Denne uka har vi utfordret kreativiteten med bde ftter, hender og hode.Ganske spesiell opplevelse ta av seg sokken sitte der male seg under beina. Men det b...

Studieturhelg med full fart

En uke er over og helga er her igjen. Men her ligger vi ikke p latsiden. Nye utflukter og  Livslinja hadde bestemt seg fr vi dro p tur at Big Buddha skulle bestiges til fots uansett tempera...

Massasjesertifisering

Denne uka har vi hatt opplring i valgt massasjetype ved The Thai Medecin Union. Det var utrolig spennende starte opp p mandag for sette igang. Noen valgte thaimassasje og noen av oss valgte s...

Livslinja i paradis

Sndag er slett ingen hviledag nr vi er p studietur. Her er det full fart hele tiden for f med seg mest mulig.  N var vi klare for bttur ut til Phi Phi Island. turen ut dit var vi in...

Elefantsafari

Lrdag var det klart for nye eventyr og vi var klare for klatre opp p de store elefantene og begi seg ut p tur i jungelen. Litt smskummelt i starten langt der oppe p elefantryggen, men etter...

P plass i Thailand og klar for studietur.

Da er vi endelig p plass her i Chalong, Phuket her i Thailand. Etter mange timer p fly m kroppen p rekke ta seg igjen litt s de frste dagene har vi n tatt det litt rolig og tatt oss tid t...

N er det like fr vi drar til Thailand p studietur

N gleder vi oss bare s innmari mye til vi endelig kan sette oss p et fly og komme oss avgrde til sol og varme og starte p studieturen vr. N er det bare dager igjen og det bare kribler i hel...

Linjefagsuke med topptur, bltur og brattkort

S var det p igjen etter vinterferie og elevstyrt uke. Utrolig godt endelig vre tilbake p skolen. Denne uken har vi hatt bare linjefag. Som vanlig er linjefagstimene i en uke vareiert. Yoga ...

Midtvintersblot og solfest.

Denne uka har vi jobbet med prosjekt vinterblot p tvers av linjene med skolens fellesprosjekt. Vi har laget kostymer, laget underholdning, dekoret gymsal og pyntet festbord og ikke minst har vi l...

Spehekser, smaksbomber og velvre

Det store hydepunktet denne uken har vrt speproduksjon. Her jukser vi ikke med smelting av ferdig masse! Her har vi laget speproduktene helt fra bunnen av utfra gammel tradisjonell oppskrift. ...

Gresk mat, kickboxing og klatring.

Vi prver litt forskjellig de dagene vi holder p med kosthold p kjkkenet. Denne uka har vi tatt for oss middelhavskost og gresk mat. Utrolig mye velduftende krydder  og gode smaker. Herli...

Frste uka i det nye ret og vi er p plass igjen.

S er vi endelig tilbake. Godt med juleferie, men vi har savnet hverandre og skolen det er godt endelig komme igang igjen. Denne frste uka har vi gtt videre med yoga. Utrolig godt f det i...

Hei h n er det jul.

De siste to ukene har gtt rasende full fart. Mye aktivitet bde p dagtid, kveld og litt p natta ogs:)) Vi har laget r sjokolade med masse krydder og spennende smaker, kokt spe og hatt kreativ...

Egenprodusert naturkosmetikk.

I tre uker har vi holdt p med naturkosmetikk og produksjon. Dette har vrt et utrolig spennende tema holde p med. Klasserommet har fungert som labratorium med termometer, kokekar, sprytemlere...

Klarting og gryter med spennende krydder.

Denne uka har som vanlig hatt en veldig variert timeplan. Godt ha et variert opplegg. Det liker vi:) Yoga ktene vi har holdt p med siden oppstarten i hst begynner og merkes p kroppen. Vi har...

Massasje, kreativ natt og badeliv.

Da har vi hatt en hel uke med bare linjefag. Herlig bare ha s mye aktivitet sammen en hel uke. Uka stata med yoga. godt med skikkelig strekk og godflelse i kroppen klar og klar for andre oppga...

Gresskarkunst, kreativitet og yoga.

S er vi godt igang igjen etter en ukes fri med hstferie. Godt vre tilbake her igjen. Nok en uke med mye forskjellig. Startet uka med yoga. Yoga er et fast innslag p 3 - 4 kter i uka og et go...

Ut p tur, massasje, bursdagsfeiring

Siste uke fr vi tar hstferie. Vi har kommet godt i gang med massasjeopplringa og begynner bli ganske s god p det. I undervisningstimene fr vi den veiledning vi trenger og etterp masseres d...

Salza, kjkken og yoga p taket.

Varierte dager og full fart. Hyt og lavt og rundtomkring. Uka startet med salza. Vi er s heldig ha med oss Ailyn, som er fra Cuba, og som er en skikkelig salzaekspert. Eksotiske salzarytmer fyl...

Kreativ uke med innslag av masker og grss:)

Da er nok en uke over. Tiden gr fort her p skolen og det er vel fordi vi gjr noe nesten hele tiden og hele dgnet. Denne uka har vi nesten bare vrt kreativ. Vi har malt bilder og vi har starte...

Kreativitet, massasje, kostymer og gjrme.

Da har enda en uke gtt, og med den masse nye opplevelser og  nye utfordringer av forskjellig slag, Bde p dagtid og kveldstid. En uke som startet ganske s rolig, men som tok helt av da vi k...

Grottevandring og hyttetur med friske fraspark

S var vi klar for frste hele linjefagsuke. En hel uke med bare timer p Livslinja og en uke med mye aktivitet. Vi startet mandag med tur til Tromsdalen for vre med p grottevandring. Her skul...

Kreativ maling p alle fire

Kreativitet kan vre s mye. Man trenger slett ikke pensel  og palett for f til et kunstverk. Kroppen kan like godt fungere som verkty for sette kreative spor etter seg med maling. Dage...

Kosthold & helse

Som en del av opplegget pL livslinja har vi n hatt vr frste kt p kjkkenet. Her blir alt laget fra bunnen av med rene rvarer. Hsten er en fin tid med god tilgang p friske grnnsaker med ma...

Da er Livslinja godt igang.

Da er vi godt igang igjen her p Livslinja. Etter mye spenning med oppstart har vi n blitt blitt kjent med hverandre og kommet inn skolehverdagens rutiner. Vi har startet med yoga og begynner n ...
Livslinja 17/18

23, Levanger

Hei og hopp! Vi er en av seks linjer p Skogn Fhs i Nord-Trndelag. Her p Livslinja gr det 10 herlige jenter og lreren er selveste Marit Nordholmen. P denne bloggen fr du innblikk i hva vi gjr p Livslinja, men ogs generelt p skolen. Hper du liker bloggen, og gjerne legg igjen en kommentar! For mer info besk www.skognfhs.no